We nemen de belangrijke functies van CRM-software voor asielen onder de loep: ledenbeheer, nieuwsbriefkoppeling, etc.
Bedrijfssoftware is alomtegenwoordig en ons digitale tijdperk zou ondenkbaar zijn zonder. Niet alleen bedrijven in de private sector kunnen profiteren van het gebruik van geschikte bedrijfssoftware. Ook voor clubs en verenigingen zijn er geschikte softwareoplossingen waarmee zij hun processen kunnen optimaliseren. Hieronder willen we enkele belangrijke eigenschappen en functies van CRM-software voor asielen nader bekijken en laten zien waar deze voorzieningen op moeten letten bij het zoeken naar geschikte bedrijfssoftware. Maar eerst moet de volgende vraag worden beantwoord: Wat is CRM?
Wat is CRM?
De drie letters “CRM” zijn het acroniem voor Customer Relationship Management; klantrelatiebeheer of klantenservice. Enerzijds omvat klantrelatiebeheer de consequente oriëntatie van een bedrijf op zijn eigen klanten. Anderzijds gaat dit hand in hand met de systematische inrichting van alle klantrelatieprocessen. In het tijdperk van digitale transformatie gebruiken organisaties en bedrijven CRM-systemen om al hun klantrelatieprocessen digitaal in kaart te brengen. Met het systeem kunnen de processen vervolgens zowel worden beheerd als geoptimaliseerd.
CRM-advies: de juiste software vinden
De markt voor bedrijfssoftware van vandaag is even divers als gedifferentieerd. Zo is er voor facilitaire zaken en bedrijven in elke branche een passend systeem in de markt te vinden. Naarmate de marktomvang en diversiteit toenemen, vinden veel bedrijven het echter steeds moeilijker om een geschikt systeem op de markt te vinden. CRM-consulting kan hierbij helpen. Bij het selecteren van een CRM-consultant moeten organisaties die op zoek zijn naar een systeem er echter voor zorgen dat de consultant leveranciersonafhankelijk is. Het maken van een specificatie is ook belangrijk bij het selecteren van software. Alle eisen voor een geschikt systeem zijn hier zo gedetailleerd mogelijk vastgelegd.
De CRM-markt: Freshworks & Co.
Een van de CRM-systemen op de markt is afkomstig van Freshworks. Het bedrijf achter de softwareoplossing biedt haar klanten verschillende oplossingen voor verschillende toepassingsgebieden. Een van die oplossingen is Freshsales voor verkoop. Of een dergelijk systeem geschikt is voor uw eigen bedrijf, moet altijd per geval worden beoordeeld. Een vergelijking met de specificaties kan als basis dienen voor de besluitvorming.
CRM-functies voor dierenasielen
Dierenasielen verschilden op belangrijke gebieden van bedrijven uit de particuliere sector. Waar in bedrijven de klant centraal staat, spelen bij dierenasielen de leden een belangrijkere rol. Systemen voor dit gebied dienen dus functies te hebben op het gebied van ledenadministratie. Donatiebeheer is ook een voordeel in dierenasielen of dierenbeschermingsverenigingen. Ook interfaces met andere softwaresystemen kunnen relevant zijn. Het is bijvoorbeeld aan te raden om CRM en de nieuwsbrieftool te koppelen als je een eigen nieuwsbrief hebt. Deze kan met een druk op de knop direct naar alle belangrijke contacten worden gestuurd. Ook een koppeling met een e-mailprogramma kan voordelig zijn. Last but not least is ook de koppeling met ERP-software voor asielen geschikt, mits een dergelijk systeem in gebruik is. Hier worden bijvoorbeeld voorraden beheerd. Het koppelen van verschillende systemen zorgt ervoor dat informatie naadloos kan worden uitgewisseld. Dubbel dataonderhoud is dus niet meer nodig. Zo kunnen ook dierenasielen profiteren van het gebruik van bedrijfssoftware op tal van terreinen.